söndag 20 juni 2010

Stackars mig???

Är det ok att tycka synd om sig själv när man har det så frktansvärt bra som jag har det...??? Kvällens stora fråga!!!
Danne jobbar helg och personligen tycker jag det är galna pass som han får köra, hela dagarna verkligen. Blir så tomt. Jag har mycket ont i kroppen, men inga värkar än. I morgon har jag gått över en vecka, det är ju inget ovanligt så det är bara att bita ihop. Men till råga på allt så spydde vår lilla tjej igår ett ägn gånger och idag började den stora. De är jättepigga och glada och leker och har väldigt skoj så det är väl inte jobbigt så. Skulle bara kännas jobbigt om det satte igång med förlossningen mitt i allt med barnvaktsfix och sånt. Vem ska man ge magsjuka (om det nu är det de har fått)? Jaja, har en underbar mamma och syster som båda ställer upp trots de trista villkoren som gäller. Jag trodde det var dax för mig i fm att åka på eländet jag oxå, men efter några vilotimmar i sängen innan Danne for till jobbet verkade göra susen. Hoppas nu bara att Danne klarar sig.
Så svaret på om det är ok att tycka synd om sig för att barnen är "sjuka"men superglada, kreativa och kärleksfulla och för att min man jobbar och tjänar pengar och jag bli lite ensam med vårt vackra hem där kylskåpet är fullt med mat...hmmm jag vet inte om det känns ok!?!? Kanske lite synd om mig, men det gäller att ha perspektiv!!!


Måste bara skriva om min upplevelse av bröllopet igår oxå. Jag gillar kungafamiljen och prinsar och prinsessor. Tyckte det var fantastiskt kul och följa på tvn. Vi hissade flaggan och bakade lite tårta och myste framför all den kärlek som strålade ut ifrån våra 42tum på väggen. Höjdpunkten var när de sa löftena till varann i kyrkan, kronprinsessan Victorias ursöta miner när de stod och väntade på att inta vagnen som skulle ta dem genom staden och den självklart Prins Daniels tal till "sin Victoria". Det var sååå imponerande, så vackert, så hjärtligt och kärleksfull så jag tror jag skulle smälla av. Vilken prins hon har fått.
Jag har dessutom fastnat för Sara Dawn Finers låt som hon sjöng på konserten i fredags till brudparet. Har lyssnat på den ett antal gånger i dag. Ester kan den nästan utantill :)!
Här är en länk för dig som inte hört den. Se/lyssna och njut av en sångerska som kan sjunga från hjärtat och med en sååå innerlig och enkel text. I love it:
Kram på er från en lite sliten och trött men innerst inne glad Anna :):)!

1 kommentar:

Pysselochpassion.bloggpost.com sa...

Det är trist att gå över och oroligt när barnen spyr. Jag tycker att du kan få tycka lite synd om dej!!! Men du ska få en baby och det är ju sååå underbart att du/ni ska få uppleva detta igen!!
Jag ser fram emot att få komma och passa flickorna när värkarna kommer igång!!
Älskar dej!!!!!
syster Maria