tisdag 15 juni 2010

Myrinvation, fotbollsskola, tjockissnack och ljuvlig blommning!

Idag så börjar en tre dagars fotbollsskola på dagis. Det är nog på en väldigt basic nivå antar jag men tjejerna var laddade för detta så jag var tvungen att ta en bild på dem innan de for. Inga fotbollsskor här inte, men det är nog tur om man ser till kroppskontrollen på dessa små!


Tjockis...japp det är jag nu och i vanliga fall av den mulliga sorten. Har inte speciellt ont av det...att tillhöra den sorten alltså. Men ska allt försöka gå ner efter denna graviditet. Kommer dock inte banta när jag ammar...vi får ta det efter återhämtningen. Igår, en helt vanlig måndag så tog jag fram 8 bitar mjölkchoklad, en liten skål ostbågar och cocacola...mmm vad det var gott. Inget dåligt samvete här inte. Det är enda gången det känns helt ok att äta sånt. Dagen man fullgjort 40 veckors graviditet och ingen bebbe visar sig :)! Tog en bild...själv...jaja så här ser man ut, osminkad och tjock, men glad!!!


I våras så skaffade vi oss ett fadderbarn vilket vi har pratat om att göra gööör länge. Vi fick en 9 årig tjej i Bolivia som heter Roxana. Nu har vi äntligen satt oss ner och ritat teckningar, skrivit ett brev, köpt lite presenter så nu ska bara paketet skickas iväg oxå. Barnen har lagt ner deras själ i teckningarna och Ester ritade hjärtan som hon klippte ut och vi klistrade fast i brevet för att "hon ska veta att vi älskar henne jättemycket", så fint!

Trädgården blommar, så underbar tid nu...men vi har åkt på en myrinvation... Ringde anticimex i går så idag kom små lådor vi ska ställa ut så förhoppningsvis så får vi bort dem. De var uppe på matbordet idag i min fina bukett...ajabaja.









Njuter av livet trots väntan. Tacksam för dagarna som går som jag kan få spendera med min goa familj, med vänner och min vän Jesus :)! Tacksam över att ha en trädgård och ett fint hus.
Idag begravs min svägerskas pappa som gick bort efter en lång sjukdomsperiod. Han var inte gammal och livet är verkligen orättvist. Mina tankar är hos dem idag och jag hoppas det blir ett fint minne för dem. Lycka till Maria som ska sjunga!
Kram på er
Anna




3 kommentarer:

Unknown sa...

Hej fina,
Så sorgligt och läsa om din svägerskans pappa:(
Livet är så skör ibland.

Men du är ju Sååå SÖT!!!!
Så härligt och läsa att du lever "dolce vita" livet med gott samvete:)

Kramar!!!!

Anna Larsson sa...

Tack Annaleena ;)! Mysigt att du kikat in!!!
/Anna

Pysselochpassion.bloggpost.com sa...

Fint du skriver. Söta flickorna är. Underbart att få vara med lite;)Älskar dej!