tisdag 22 juni 2010

Vår skatt har anlänt!

I natt vaknade jag av en dröm. Jag drömde att någon hade lagt ut ett inlägg på min blogg att vi var på väg till BB och barnvakten var på plats. Hmmm konstigt, jag gick upp på toaletten och då kom första värken. Andra värken följde efter några minuter och jag väkte Danne och sa att jag trodde det var dax. Vi klockade värkarna och det var 3 minuter mellan. Barnvakterna, våra fantastiska vänner och hjältar från uppför gatan kom springandes ner och vi var på plats på BB vid 3.30. När klockan slog 5.01 så kom vår lilla skatt, vår prinsessa nummer 3. Förlossningen gick fantastiskt bra. Jag är evigt tacksam till den person som uppfann lustgas. Kändes som jag var väldigt stark och lugn. Danne äe fantastisk som han alltid är. Han säger saker i rätt tid och puschar mig lagom mycket. Vi hade en superbra barnmorska, tack Kajsa på Östras förlossning!!!!

Här är vår skatt:




Storasystrarna kom på eftermiddagen efter att ha varit och köpt en klänning till deras lillasyster. Det var sååå genomtänkt. Den var gul och vitrandig med rosa kanter på. Ester berättade: Elviras favoritfärg är gul, min är rosa och din mamma är vit, så det passade ju så bra". Hon tänker på alla denna stora tjej. De hade med fika och vi käkade bullar och saft. Sen åkte de och åt på McD och jag och lillan vilade. Nu var de här och sa godnatt och det a,var lite jobbigt för Ester att säga hejdå. I morgon blir det läkarkontroll sen åker vi hem.

Stolta och väldigt kärleksfulla systrar:


Nu ska jag lägga mig brevid min skatt som ligger och myser alldeles klarvaken. Nästa dygn brukar vara det värsta då de bara vill äta och äta och äta så jag hoppas på lite sömn innan. Ligger i en sal med 3 andra väldigt tysta mammor, det hjälper dock inte för jag har svårt att sova ändå. Men allt går. Har väl ett gäng endorfiner i kroppen som snurrar runt :)!
Kram från en väldigt lycklig och förhållandevis pigg 3 barnsmor!
Anna

6 kommentarer:

Pysselochpassion.bloggpost.com sa...

OHhh va fin hon är!! Såå underbart att se eran minsta prinsessa. KRAMAR från oss alla här. Ebba, Tilda, Linnea, Alice, Henrik och Maria

hanna johansson sa...

grattis grattis grattis!! jag ryser av välbehag. hon är så fin o go.
jag drömmer om triss i söner i framtiden, känns ju helt superhäftigt att ha 3 av samma, som ändå är så olika..och underbara. så ja, jag är lite avis ;)

kram från vargön.

A.M.O sa...

GRATTIS Anna!! Vad underbart att prinsessan är framme!! Hoppas du får vila mycket och BRA JOBBAT!
Kram Anna i Falun (jag har en blogg men den är lösenordsskyddad. Kan skicka ett mail till dig med uppgifter om du vill... :) Men nu har du nog fullt upp som det är!)

Malin sa...

GRATTIS, vad härligt att all väntan är över! Hoppas du repar dig snabbt! Kramar från alla oss här hemma!

Vilhelmida sa...

Ganska lik Ester tycker jag vid första anblick!!! Så fin så fin så fin...

Jennelie sa...

Sååå rar!!! Grattis i massor och helbra jobbat, supermamma Anna (och superpappa Danne också försås)! Tre barn är respekt. ;-)