onsdag 9 juni 2010

När ska det sätta igång???

Nu närmar sig ankomsten för familjemedlem nummer 5 i vår lilla härliga familj! På måndag är datumet D som jag aldrig har ens varit i närheten av att träffa och sannorlikheten att lyckas träffa den sägs vara ca 6 %. 43 dahars skillnad på tidigare graviditeter så att få den nu i mitten denna gången skulle ju sitta fint. Så mycket ska klaffa känns det som med barnvakt och Dannes jobb. Vi tror på att det ska sätta igång och när allt sånt ska klaffa.

Igår så pratade vi lite extra med barnen om hur det kan bli att få ett syskon, att livet kan kännas och bli lite annorlunda. Känns som om Ester förstår detta och kommer med egna förslag om hur det kan kännas eller vad hon kan hjälpa till med. Elvira däremot hänger inte riktigt med, men jag känner mig inte så orolig. Det får bli mycket mys och pussar tillsammans så tror jag vi kommer att klara det galant.

Läste häromdagen att man i slutet av graviditeten aldrig går in i djupsömn utan vaknar lätt (för att man ska vakna lätt om bebeisen behöver en på natten framöver). Det kan räcka med att mannen vänder sig om i sängen. Vi har börjat få det så ljust i sovrummet då vi bara har haft vita linnegardiner och dragit för. Jag har tyckt detta varit jobbigt så igår inhandlades en rullgardin och Danne monterade den. I natt sov jag som en stock, vaknade bara 1 gång, härligt!

Jaja, nu ska jag äta lite jordgubbar. Har varit väldigt trött det senaste, dåligt järnvärde. Känns inte så jobbigt att äta upp det, inte med jordgubbar i alla fall :)!

Kram Anna

4 kommentarer:

Malin sa...

vad är det som ska sätta igång?! Din pysselådra är det inget fel på, den behöver då inte dra igång... :o)
Ser att du fått till en liten besöksräknare, kul, hur gör man? Har själv testat 150ggr, men aldrig fått HTML-koden på rätt plats antagligen..

kramar

Pysselochpassion.bloggpost.com sa...

Vilken fin bild du har som bakgrund till Annas lycka! Min favorit!
Malins fråga vill jag oxå få svar på!!!!!!!
Linnea är jätte sjuk:( 40 graders feber.
Såååå trist!

KRAM mp

Anna Larsson sa...

Svaret på er fråga är Danne...jag har oxå försökt men inte lyckats. Ska be han skicka er ett mail. Synd att man inte hade den från början, har ju snart bloggat 1 år utan att se om/hur många som kikat in. Ska kolla med honom.
Kram på er goa och hoppas lilla Linnea kryar på sig
Anna

Heidi sa...

Vill att det ska sätta igång här oxå men den som väntar på nåt gott ;) Ha det så bra! Stor kram