fredag 11 juni 2010

VM start!

Sitter och kikar på när VMs första match kommer att starta och iser att dessa "trumpeter" som Sydafrika har och blåser i kommer att vara rätt jobbiga under i alla fall deras landskamper :)!

Känns trist att inte Sverige är med. Danne, min man var sjuk under hela vinter OS i år. Han blev sjuk typ första dagen på OS och började jobba, jag tror det var dagen efter det hade slutat. Danne är nästan aldrig sjuk så det var sååå osannorlikt att det blev då och sååå länge. Nu går vi och väntar på bebben och jag tänkte på det, tänk om han kommer att vara föräldraledig under fotbollsVM, det vore heeelt galet. Men vem vet.

Tidigare har jag fått på lördagar så jag hoppas på i morgon, men det går ju tyvärr inte att beställa.

Nu har vi haft en riktigt regnig vecka och för min del har det varit rätt skönt. Jag har inte gjort så mycket, mest vilat och ätit och sett på tv och myst med min familj. Allt är klart för bebbens ankomst så den är VÄLDIGT välkommen nu. Så är fin är vår buske nu:


Tjejerna älskar att vara ute och plocka blommor så vi var ute en sväng i går i trädgården och hämtade in några blommor så vi år in lite färg. Här är buketterna som de själva har plockat.


Nu inväntar vi goa vänner på middag, det blir brasiliansk kyckling. Här är tillbehören: sallad, pommes pinnes och fetaost. Sen blir det kycklingröran, bröd och ris mmm.
.
ÖNSKAR ER EN TRELVIG HELG!!!
Kram Anna

3 kommentarer:

Vilhelmida sa...

Trumpetljudet är ju heeeeeelt gaalet! Man blir ju tokig.

Ha en skön helg! Jag håller tummarna för att bebben kommer så snart som möjligt!

Emma sa...

Skulle du inte kunna lägga ut receptet på brasiliansk kyckling här på bloggen eller maila mig. Det verkar väldigt gott!

Ha det bra!

Kram

Anna Larsson sa...

Ja, Ida, RIKTIGT jobbigt!!!
Hoppas oxå den kommer snart.
Emma, skickade receptet till dig via FB. Det ät supergott tycker vi. Brukar skippa citron och korriander...
Kul att ni tittat in!
KRAM