fredag 18 juni 2010

Lycka i vardagen!

Har känt mig lite nere idag. Har mycket ont, men denna förlossning vill inte sätta någon fart. Men jag måste ändå säga att jag har inte svårt att hitta små saker av lycka i min enkla vardag. Danne jobbar hela em och kvällen. Men innan han åkte så plockade han upp vårt senaste inköp- en dammsugare. Vi är väldigt snåla ofta mot oss själva. Som tex gällande dammsugare. Vi har alltid köpt någon billig skitdammsugare som är så högljudd och dålig så man har ingen lust att över huvudtaget ta fram den. Men nu har vi länge kollat efter en bra dammsugare och så igår slog vi till på Mediamarkt och fick använding av deras prisgarani, gilla!!! Elvira gick lös med denna nya "leksak". Hon skrattade och det gjorde vi oxå :)!





Framför vårt hus så har vi gamla rosenbuskar som damen vi köpte huset av planterade för drygt 40 år sen. Nu har den första slagit ut. Lycka!


Ännu fler blommor i vår lilla trädgård!

I eftermiddag så gick Ester igång på att hon skulle göra ett tivoli (hade sett ngt på Bolibompa). Hon var så full av ideér och hon älskade mina förslag dessutom. Sen fick jag och Elvira vara med på en runda med massa olika tävlingar (typ som en Lisebergs 5 kamp). Göörkul hade vi och de var sååå lyckliga. Jag med så klart.

Studsmattan slapp jag ;)!

Ljuvlig bild, ännu mer lycka.



Nu ligger vi i soffan efter att ha käkat grillad kyckling med jordgubbar till efterrätt. Popcorn står dessutom på fredagsmenyn. Lever ett oerhört bra liv, med rika dagar. Men jag hoppas bara att jag slipper gå över med denna bebis som jag fick göra sist...
Imorgon laddar vi för Kronprinsessans bröllop. Ester är heeelt exalterad. Sa att hon kände sig pirrig och nervös inför deras bröllop idag. Vi har fått oss en liten royalist i familjen :)!
Ha en underbar helg!
Kram Anna

Inga kommentarer: