torsdag 3 juni 2010

Gravid - en fara för samhället?

Vilken dag!!! Känner mig farlig idag...man blir ju väldigt tankspridd när man är gravis och idag har inte varit min bästa dag. Började med att jag backade in i en bil när jag parkerade...totalt fel marginal...döpinsamt. Ägaren av bilen var ej på plats så jag fick lämna en lapp på rutan. Det var en liten lampa som sprack, tror inte det kommer kosta så mycket, men det är bara sååå onödigt. Ägaren ringde upp senare och tyckte det var otroligt av mig att jag hade lämnat en lapp med nummer, de flesta hade stuckit sa hon och jag måste väl erkänna att tanken slog mig för jag tyckte det var sååå pinsamt trots att ingen såg det. Jaja, det lönar sig alltid att göra det rätta även fast det känns lite jobbigt just vid tillfället.
Sen i em när jag skulle laga mat så satte jag på min favoritkastrull med margarin i och skulle bara ringa ett kort samtal och gick ut på altanen för att kolla till tjejerna och glömde totalt bort den. Mitt i samtalet kom jag på det och rusade in och skrek i telefonen "det brinner, jag ringer sen". Det brann verkligen i kastrullern. Tog den och rusade ut med den och ställde den på gräsmattan och tog slangen som låg brevid och sprutade. Det slocknade...inte bästa sättet att göra det på nu så här i efterhand...men det var det snabbaste. Ibland känner jag att tankspriddheten kan vara en fara...suck. Vi lever och mår efter omständigheterna bra. Bebben trycker på oerhört mycket, men inga känningar på att den har tänkt komma ut!


Som jag skrev tidigare så har Ester börjat att posera framför kameran och jag har INGEN aning vart hon fått det ifrån. Här kommer några ifrån idag med hennes sköna lortiga look efter en dag på dagis!








Kram på er från soliga Göteborg
Anna

5 kommentarer:

Pysselochpassion.bloggpost.com sa...

Sötis Ester!! Hoppas det blir en bättre dag idag!! KRAM mp ep tp lp hp <3

Malin sa...

Känner igen mig helt i det "tankspridda" gravida tillståndet, dessutom har jag en släng av dyslexi verkar det som...

kram på dig!

Anna Larsson sa...

Skönt att man inte är ensam i detta tillståndet, surt bara att det inte går över efter graviditeten utan då är man ju snurrig pga amningen...
Jaja...kram på er!

Unknown sa...

Men älskade vännen!!
Jag visste inte att ni ska få en till guldklimp!
Grattis och många blessings kramar till förlossningen!

Du är i tryggaste händer ever!

kram Annaleena

Anna Larsson sa...

Tack Annaleena! Ska bli mysigt med en till liten! Kram på dig, kul att du kikat in, jag kollar på dig fantastiskt fina blogg ofta!
Kram Anna